banner

Saturday 9 May 2020

author photo


Semenjak 4 Mei yang lalu Perintah Kawalan Pergerakkan telah mulai diloggarkan dan menjadi Perintah Kawalan Pergerakkan Bersyarat(PKPB). Di bawah PKPB kebanyakkan sektor sudah mula dibenarkan untuk beroperasi tetapi dengan SOP yang telah ditetapkan oleh kerajaan. Pengumuman daripada perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin itu sedikit sebanyak dapat memastikan ekonomi kembali berjalan setelah lumpuh kerana virus Covid-19.


Perintah Kawalan Pergerakkan Bersyarat (PKPB) Di Lanjutkan Sehingga 9 Jun Depan

Namun begitu, sebentar tadi Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengumumkan bahawa PKPB akan terus di sambung sehingga 9 Jun depan. Pada awal ucapan, beliau telah mengucapkan salam Nuzul Al-Quran kepada umat islam di seluruh Malaysia. Di samping itu, beliau juga turut berterima kasih kepada frontliner kerana telah bertungkus-lumus untuk memastikan virus Covid-19 ini berjaya dipatahkan sehingga kita memperolehi keputusan yang baik pada PKPB sebelum ini.

Seluruh Rakyat Malaysia Tidak Di Benarkan Untuk Pulang Berhari Raya Di Kampung

Dalam pada masa yang sama, beliau juga turut memberitahu perjalanan pulang ke kampung bagi menyambut hari raya adalah tidak di benarkan sama sekali. 
your advertise here

This post have 0 komentar


EmoticonEmoticon

Next article Next Post
Previous article Previous Post